sunnuntai 18. tammikuuta 2015

Heipsan vaan

Minä olen Täti Vihreä. Tai niin, en minä oikeastaan ole vihreä, mutta vaatteeni ja aatteeni ovat.

Tykkään näet kaikenlaisesta vihreästä. Tykkään istua metsän vihreällä sammaleella ja katsella kuinka ikivihreät kuuset tanssivat ympärilläni. Pidän myös kesäisistä niityistä, vihreän ruohon kutittelusta jalkapohjissa ja kukkien väreistä ja tuoksuista. Nautin myös vihreän syömisestä. Ajatteleppa vaikka vihreää kaalia, hernettä, pinaattia, mangoldia ja kurkkua. Nam!

No rehellisesti sanottuna tykkään minä muistakin väreistä, mutta vihreä on suosikkini. Vihreä kuvastaa minulle rauhaa ja lämpöä, kesää ja unelmia. Vihreä myös kuvastaa asioita, joita minä haluan suojella.  Täällä meillä päin asuu sellaisia ilkimyksiä, jotka eivät arvosta luontoa eivätkä pidä siitä yhtään huolta. He kulkevat metsissä rymyten, heittävät roskia mättäille ja repivät sammaleet irti kivien päältä. Ihan vain huvikseen. Ja tekevät he kaikenlaista muutakin ilkeää. Mutta minä olen päättänyt vastustaa heitä. Ihan vaan alkamalla suojelijaksi luonnolle. Nii-in. Niin minä päätin.

Mutta ilkimyksiä on paljon enkä minä taida yksin pystyä kaikkia heidän kolttosiaan korjaamaan. Joten lähtisitkö sinäkin mukaan luonnon suojelijaksi? Ei se oikeastaan vaadi paljoakaan. Riittää, että haluaa olla suojelija.

Minä kirjoittelen tänne minun blogiini kuulumisiani ja kerron keinoja miten minä olen päättänyt suojella luontoa ja taidan minä kertoa niistäkin asioista, joita minä tykkään tehdä luonnossa ja miten luonto kiittää suojelijaa.  Sinä voit täältä käydä hakemassa vinkkejä suojeluun ja puuhasteluun luonnon parissa. Ja voit keksiä myös omia keinoja olla suojelija.



T:  Täti Vihreä

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti